Visszajelzések résztvevőktől
LifeSkills - Williams Életkészségek Program - Stresszkezelés, hatékony kommunikáció
Tréningek
Álltalános tájékoztató
Tola
Főoldal Programról Tréningek Tudomány Kiadványok Hírek Kapcsolatok Elérhetőség
A tréning során rendkívül feltöltődtem pozitív élményekkel, és ez az „energiafröccs” sokáig kitartott. Ha stresszt kiváltó szituációba kerülök, a FILÉ technikával sokkal hatékonyabban tudom kezelni a helyzetet. Nyugodtabbnak, kiegyensúlyozottabbnak érzem magam, a lobbanékonyságomon is segített a módszer. A kognitív torzítások tudatosítását és átkeretezését is kiemelném, a túlzóan negatív gondolatokat könnyen ki tudom így zárni az életemből.  Számomra azért volt eredményes a sajátélmény program, mert nagyon összeszedetten és könnyen elsajátíthatóan rendszerezte az eddig több helyről megismert „életkészségeket”. Galilei szavai fejezik ki ezt legjobban, miszerint „egy embernek nem lehet olyan dolgot megtanítani, amit még nem tud. Csak a már tudott dolgokat lehet tudatosítani benne.” Azt vettem észre magamon (és a velem egy WÉK csoportot végzőkön egyaránt), hogy jobban tudok magamra és a körülöttem lévőkre figyelni, ezáltal eredményesebbé váltak akapcsolataim és a munkám is. "Használja mindenki ezeket a módszereket, és akkor nemcsak ez a két nap lesz ilyen jó hangulatú, hanem a munkahely is" Munkahelyi konfliktus megoldása, döntés stresszes helyzetben, alvási nehézségek ezelése, nemet mondás alkalmazása. Nagyon sok körülíratlan érzést megfogalmazott bennem, tudatossá tett. Felszámoltam az akaratgyenge vagyok címkét. Nagyon életszerű. A tréning jól felépített, átgondolt, elégséges idő állt rendelkezésre. A trénerek nagyon felkészültek voltak. Különösen hatékony tréning volt, mert csak személyes példákon keresztül ismertük meg a folyamatokat, sajátítottuk el a készségeket és gyakoroltuk őket. Nagyon örülök, hogy az egyik legbensőségesebb tréningre sikerült eljönnöm, amin eddig valaha résztvettem. Nagyobb tudatosság testi és lelki szinten is. A valóságból, tényekből való kiindulás az elképzeléseim helyett. Sokkal tudatosabb leszek, nagyon oda fogok figyelni a bennem keletkező érzésekre, ezek detektálására és megértésére. Rádöbbentem arra, hogy ha ügyesen, összefogottan, pontosan kommunikálok, nem leszek megosztó személyiség. A FILÉ-zés hétköznapokban alkalmazom, így nem pörgök hosszú ideig hülyeségeken. Hajnali felébredésnél hamar sikerült visszaaludnom. Amit nem tudtam 1 hónapja megértetni a férjemmel, visszajelzést kaptam tőle, hogy most sikerült megértenie. A következő lépés, hogy én az ő álláspontját tolerálom vagy lépek. A filézést sikerült már a mindennapi gondolkodásomba belevinni. Segít abban, hogy apró dolgokon ne rágódjak sokáig. A tréning megerősített abban, hogy mennyire nagy szerepe van az őszinte, egyszerű kommunikációnak. Bátrabb lettem általa. Jó, hogy ezek nem bonyolult technikák. Valami egyszerű, ami mégis az élet bonyolultságához kapcsolódik. Példának említett és kifilézett problémámat úgy néz ki, meg tudtam oldani. Szülőkkel való vitát sikerült megelőzni a gondolatok átsruktúrálásával és az aktív figyelem technika alkalmazásával. Édesanyámmal kapcsolatban történtek változások. Amióta alkalmazom az empátia, a figyelmes meghallgatás, és a hatékony beszéd technikákat, jobb lett a kapcsolatunk. Kamasz gyerekemmel való állandó problémát a hatékony beszéd és az empátia segítségével csökkenteni tudtam. Volt férjemmel asszertív vagyok. Igen feszült hangulatú egyeztetésen jeleztem, hogy megértem a másik szempontjait, igyekeztem a negatív dolgok mellett pozitívakat is mondani. Mertem engedményeket tenni, mert ezáltal jobban tudtam képviselni számomra fontos dolgokat. Nagyobb vita nélkül jutottunk egyezségre. Munkahelyi problémák esetén a gondolat-átstruktúrálást alkalmazom, hogy ne vigyem haza a problémákat. Türelmesebb vagyok az ügyfelekkel, nem idegesítem fel magam olyan könnyen. A türelmetlen, ideges és agresszív ügyfeleket sikeresebben szerelem le. Közösségbe nehezen beilleszkedő munkatársat bátorítani tudtam. Elgondolkoztatott az életvitelemről, mely arra késztet, hogy változtassak rajta (munka- magam - magánélet arányát) Az élet alapvető elemeit fogja össze egy speciális, a stressz oldaláról közelítő nézőpontból. Hasznosak a gyakorlati példák. A relaxáció a leghasznosabb, a témák megismerése játékosabb formában még jobb lenne. Leghasznosabb: készségek alkalmazása szituációs gyakorlatokban - még több gyakorlatot! Jobban odafigyeljek arra, hogy pozitív visszajelzést adjak a gyermekeimnek. Segít a negatív érzelmeiken való felülemelkedésben - relaxáció alvásproblémán segített. Konfliktushelyzet megoldásában használtam a tanultakat. Biztos alkalmazni fogom a NEM-et mondást és az odafigyelést. Közlekedési helyzetben alkalmaztam. Relaxáció, meditáció legyen a mindennapok része. Negatív automatizmusok kiküszöbölése. Empátiában fejlődés. Asszertivitás gyakorlása. Keressük a lehetőséget, hogy akiknek szükségük van ezekre az ismeretekre, megismerjék! Van mit változtatni a hétköznapokon. Több időt kell szánnom magamra és a családomra. A munkát el kell végezni, hogy éljek, de nem azért kell éljek, hogy dolgozzak. Tudatosan kell az élet stressz helyzeteit kezelni mind a munkahelyen, mind a magánéletben. 1 percem mindig van magamra. Rádöbbentem, milyen fontosak a pozitív visszajelzések. Elhagyni bebetonozott előítéleteket. 1 perced mindig van magadra! 4 perced mindig legyen másra! Nagyobb  odafigyelés, több figyelmesség. Pozitív visszajelzést kell adni minél többször. Nem biztos, hogy mindig én vagyok a hibás. Bizonyos konfliktushelyzeteket fel kell vállalni. Figyeljünk egymásra! Tanuljunk meg / tudjunk kérni és "nem"et mondani! Hallgassuk meg egymást! Legyek jobban megértő, még jobban befogadó, próbáljak hatékonyabban kommunikálni. Relaxálás ebédidőben (így relatív egészségesen). Az önérvényesítés eszközeire közösen fordítsunk nagy figyelmet! Fogalmazzuk meg mindig, hogy mit várunk el, adjunk visszejelzéseket amit másoknál elfogadunk. Van, amin nem érdemes stresszelni. Fontos a kapcsolatok ápolása, építése. Ne csak másoknak szervezzük a tréningeket, magunknak is többet! "Mi a jobb? Félévente 2 napot tréningezni, vagy minden nap agonizálni, hogy mit hogy oldjunk meg?"
WEK tréning >> Diák WEK >> Pedagógus WEK >> Akkreditált képzések >> Facilitátor képzés >> Önálló tanulási program (DVD+Munkafüzet) >> Induló tréningek >>